Švenčionių rajono savivaldybės viešojoje bibliotekoje vyko Karolio Klimo knygos „Mokytojas“  pristatymas. Didžiulio susidomėjimo sulaukusi debiutinė autoriaus knyga, pirmą kartą pristatyta šių metų Vilniaus knygų mugės metu. Vykstančio knygos pristatymo turo metu Karolis Klimas maloniai sutiko apsilankyti Švenčionių bibliotekoje, kurioje gausiai susirinko visi norintys apie šį kūrinį išgirsti iš pirmų lūpų ir smagiai pabendrauti su autoriumi.

„Mokytojas. Kaip aš išmokiau juos skaityti knygas, mąstyti ir maištauti“ – neįprasto žanro grožinis kūrinys, apie dvejus darbo gimnazijoje metus, kuriame ne tik atvirai pažvelgiama į nepagražintą darbo mokykloje realybę, bet ir apstu asmeninių jauno, drąsaus mokytojo išgyvenimų, juoką keliančių nutikimų ir žymusis „Privalomas neprivalomų knygų sąrašas“,–vienuoliktų, dvyliktų klasių mokiniams ir visiems suaugusiesiems.

Pristatymo metu, autorius pasakojo dėmesį traukiančio, žaismingo knygos viršelio atsiradimo istoriją, prie kurios prisidėjo ir jo mokiniai, sukūrę memus knygos priešlapiams. Knygos autorius neslėpė, kad tapti mokytoju pastūmėjo gyvenimo džiaugsmo praradimas. Meniškos sielos, nuo mokyklos laikų neabejingą kūrybai, jauną žmogų pasiglemžusi komunikacijos sritis, atėmė įkvėpimą. Atrodytų prasmės neturintys darbai vis didino vidinę tuštumą ir tolino rašymo svajonę. Noras susigrąžinti prasmės ir pilnatvės pojūtį, paskatino Karolį Klimą  pasukti mokytojo keliu. Entuziazmo ir jaunatviško maksimalizmo kupinas mokytojas, užmezgė draugišką ryšį su mokiniais, mokytojaudamas negailėjo laiko, pastangų, daug pridėjo ir nuo savęs, bandydamas aktualizuoti tekstus ir plėsti kultūrinį mokinių akiratį, buvo užsidegęs save visą atiduoti.

Rašydamas knygą K. Klimas turėjo aiškų tikslą–atkreipti visuomenės dėmesį į mokytojus, į nenormalų pedagogų darbo krūvį, neadekvačius atlyginimus, į jų atsidavimą ir pastangas. Knyga natūraliai išplaukė iš prisiminimų, sukauptų įspūdžių ir šiokios tokios patirties. Autoriaus žodžiais–tai knyga visiems, kurie kada nors mokėsi mokykloje. Autoriaus nuomone, šią knygą reikėtų perskaityti ir mokiniams, ir jų tėvams, nes būtent šeimoje  pradedamas formuoti vaiko požiūris į mokytojus, norą šviestis, dalyvauti mokyklos veikloje, skaityti, o esminius pokyčius švietime gali atnešti ne nesibaigiančios reformos, o augantis žmonių sąmoningumas. Knyga parašyta lengvu stiliumi, tekstą autorius papildė asmeniškesnėmis arba visai išgalvotomis istorijomis, kad atsirastų tam tikri intarpai, leidžiantys skaitytojui atsikvėpti nuo knygoje pristatomų kūrinių, švietimo aktualijų.

Karolis Klimas yra populiaraus tinklaraščio „Lietuvių kalbos mokytojas“ autorius. Tinklaraštyje talpinami  autoriaus parašyti straipsniai, aktyviai diskutuojama aktualiomis švietimo temomis, kas liudija, kad žmonės supranta pokyčių švietimo sistemoje būtinybę.

Knygos „Mokytojas“ turui po Lietuvą tęsiantis, šiais metais Karolis Klimas pasirinko dirbti korepetitoriumi, tačiau užsiminė, planuojantis sugrįžti į mokyklą, tik jau be alinančio krūvio.

Renginio metu, žodžių kišenėje neieškantis knygos autorius K. Klimas, nenuilsdamas pasakojo, mielai bendravo, dalijosi patirtimi ir atsakinėjo į mišraus amžiaus auditorijos klausimus. Knygos su asmeniniais autoriaus linkėjimais atsidūrė anksčiau praktikavusių ir esamų pedagogų, tėvų, senelių rankose–galbūt kiekvienas pamatys joje dalį savęs. Autorius tikisi, kad vyresniųjų klasių mokiniams, kurie dar sėdi mokyklos suole, knyga padės geriau pasiruošti  lietuvių kalbos egzaminui, paragins skaityti savo malonumui ir kitaip pažvelgti į mokytojus. O gal įkvėps pasirinkti pedagogo profesiją ir plačiai skleisti Karolio Klimo žinutę, kad mokytis reikia ne dėl pažymių.

 

Dalintis straipsniu: